VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE
Întrebarea anterioară este mai mult retorică, pentru că ar trebui să fie ultimul lucru la care te vei gândi când eşti la volan. Ca să păstrăm însă şablonul, voi spune că acest model are un consum declarat de 10.6 litri la 100 km. Eu am reuşit un consum mediu de 13,5 litri şi, în afara câtorva escapade pe plaja turaţiilor înalte, am mers cu destulă frică de Dumnezeu, fără a face excese pe drumurile publice. În schimb este ideal de evitat croaziera aglomeraţia urbană.
Pe o porţiune de vreo 4 kilometri pe ieşirea spre A1 din haosul numit cartierul Militari, în care mai mult am stat decât am mers, am reuşit un consum mediu de 46 de litri la sută! Nu este deloc un etalon pertinent, ci mai degrabă un "fun fact", dar chiar şi cei de la Infiniti dau un consum urban de 15,3 litri, pe care eu l-aş aprecia mai degrabă spre 20. Deci cel mai bine acest model şi implicit portofelul dumneavoastră se va simţi la drum lung, acolo unde poţi păstra un regim ridicat de viteză cu un consum care nu sare de 10 litri la sută, mai ales dacă se foloseşte sistemul cruise control inteligent (ICC)
Ajungem şi la capitolul cel mai dureros, din perspectiva unui salariat obişnuit în România, dar nu la o Agenţie a Statului sau la Minister…preţul. Acest model, Infiniti G37S Coupe, are un preţ de pornire care începe de la 48.400 de euro. Opţionalele se numesc cutia automată, aproximativ 1.800 de euro, sistemul multimedia cu navigaţie, cameră retrovizoare şi audio BOSE, în jur de 2.700 de euro şi ICC 620 de euro. Faceţi voi calculele şi veţi obţiune un model în dotare de top, în jur de 53.000 de euro.
La aceşti bani Infiniti G37S Coupe este mai ieftin decât un BMW 335i, în dotare similară, japoneza fiind mai high tech. Este drept, BMW 335i este un model mai rapid, având o masă mai mică şi un cuplu mai mare, în ciuda puteri teoretice mai mici. Iar decât un Audi S5 este clar mai ieftin, dar şi mai slab ca performanţe, fiind mai degrabă un echivalent pentru Audi A5 3.2 FS, model mult mai domestic însă.
Deci putem concluzina că Infiniti G37S este un coupe exclusivist (încă o raritate pe şosele), sportiv, dar într-o manieră confortabilă, feroce de la un anumit punct încolo şi cu inovaţii tehnologice mai revoluţionare decât ale rivalilor. Dacă mi-aş cumpăra unul? Vă anunţ când salariul meu va creşte de vreo 10 ori.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE
Nu era o zi oarecare, ci una în care ar fi trebuit să fac cunoştiinţa cu o japoneză temperamentală de 320 CP, una care se recomandă Infiniti G37S Coupe. Grija pe care cei de la Autoitalia au arătat-o la înmânarea cheilor mi-a sporit emoţiile. Dar primul contact a fost unul cât se poate de plăcut. Apăs frână şi butonul de start concomitent şi motorul îmi răspunde cu un sunet grav, de bariton care îşi drege vocea înainte de marea reprezentaţie.
O pun în D, ridic piciorul de pe frână şi felina japoneză se mişcă graţios. Tatonez acceleraţia în linişte relativă, totuşi mi se pare că filmul de pe bulevard se mişcă un pic cam repede. Dar eu merg destul de încet…sau aşa credeam până am aruncat ochii la vitezometru, care arăta o viteză îndeajuns să îmi aducă o amendă grasă şi multe puncte de penalizare dacă în acel moment m-ar fi filat un radar. Nu înţeleg cum, fără să vreau şi mai ales fără să simt, am ajuns la asemenea viteză, dar până la despărţire am priceput: este una dintre cele mai relaxante şi în acelaşi timp puternice maşini cu care am mers vreodată, mult mai înşelătoare decât BMW 335i, dacă te porţi cu ea ca un gentelman.
Pur şi simplu, m-a uimit suspensia care este foarte silenţioasă, dar în acelaşi timp foarte fermă, că doar aveam jante pe 19 inchi şi o setaare sport. Resimţi şocurile, dar nu le auzi aproape deloc. De asemenea, dacă nu bruschezi acceleraţia, nu o să prea auzi sunete de afară, doar un mârâit vag ce vine parcă de departe. Bineînţeles, cutia schimbă foarte lin pe modul automat şi cei 320 CP veniţi din propulsorul V6 de 3.7 litri sunt foarte bine puşi în valoare. Acest model este în fond un Nissan 370Z, îmbrăcat de gală şi foarte manierat, deci ar trebui să fie şi foarte sportiv…
Dacă te comporţi cu ea ca un bastard însă, G37S îţi răspunde în aceeaşi manieră. Întâi va urla metalic şi gros la tine din toţi rărunchii, după care va scrâşni din cauciucuri fumegând şi apoi te va propulsa spre viteze ameţitoare. Nu este o experienţă care să te înspăimânte, ci este una periculoasă pentru că…dă dependenţă. Şi mai degrabă te face să uiţi manierele şi să îţi forţezi limitele tot mai mult. Partea bună este că puterea maximă se atinge de abia la 7.000 rpm, deci cei care vor o experienţă mai paşnică o vor putea avea.
Merită însă pe deplin să o cravaşezi, pentru că aşa cum am descoperit, are o caracteristică secretă. Recunosc la prima întâlnire, nu mi-am făcut temele şi mi-a scăpat un detaliu. Abordând o suită de viraje mai sinuoase, am descoperit că Infiniti G37S reuşeşte să ia curbele ireal de precis şi agil pentru o maşină care are aproape 1,8 tone. Bănuiam că are un diferenţial şi că suspensia sport îşi face treaba, dar îmi scăpase faptul că are sistemul 4WAS , adică direcţie activă pe toate cele patru roţi – doar pe verisunea S vin aceste trei dotări. Acest sistem împreună cu sistemul de stabilitate VDC, cenzurează într-o oarecare măsură tendinţele supraviratorii ale maşinii, dar o dată decuplat cel de-al doilea sistem şi cu îndeajuns de multă putere vei reuşi glisade de efect.
Este recomandat în acest caz să treci cutia în mod secvenţial şi să retrogradezi din padelele de pe volan pentru un efect maxim. Totuşi în utilizare normală, nu o să ai nevoie de cele două clapete, pentru că această cutie reuşeşte să schimbe lin şi îţi oferă exact treapta de viteză de care ai nevoie, când ai nevoie. Partea bună cu această cutie este că, având şapte rapoarte are resurse pentru a merge şi economic, la 130 km/h viteză de croazieră, acul turometrului staţionând în jurul a 2.500 de turaţii.
Cât consumă acest model?